- Identifiera dig med mobilt BankID.
- Fyll i dina uppgifter, ta del av avtalet och signera.
- Logga in i internetbanken eller appen.
Första gången du loggar in kommer du att behöva verifiera ditt mobila BankID. Ha ditt pass eller nationella ID kort till hands.
Se och hantera din tjänstepension
Så gör du för att skaffa internetbank och app
Frågor och svar
-
Som bank är vi skyldiga att ha god kännedom om våra kunder. Därför behöver vi veta lite mer om dig och ställa frågor om hur du planerar att använda bankens tjänster. Informationen du lämnar är en viktig del i vårt arbete att skydda banken och våra kunder från penningtvätt. Läs mer på Svenska Bankföreningen Öppnas i nytt fönster
Informationen du lämnar behandlas konfidentiellt och omfattas av banksekretess.
-
För att använda Handelsbankens internetbank och app behöver du ta del av och signera ett avtal om internet- och telefontjänster.
Du tar bland annat del av information om vår roll som försäkringsdistributör och du får information om hur vi hanterar dina personuppgifter.
Här kan du läsa mer om Handelsbanken som försäkringsdistributör (pdf) Öppnas i nytt fönster
-
På denna sida är det just nu möjligt för tjänstepensionskunder, som inte redan är bankkunder i Handelsbanken, att skaffa Handelsbankens internetbank och app. Om du inte kan logga in här kan det exempelvis bero på att:
- Din tjänstepension ännu inte har startat eller flyttats till oss. Återkom och försök gärna igen senare.
- Du redan har ett internet- och telefonavtal. Testa istället att logga in direkt i vår internetbank eller i vår app.
- Du har en eller flera andra produkter hos Handelsbanken, förutom tjänstepension.
Kontakta i så fall ditt närmaste bankkontor eller personlig service på 0771-77 88 99 för att få hjälp.
-
Kontakta ditt närmaste bankkontor eller personlig service 0771-77 88 99 för att få hjälp.