Kort om innehållet
- Priserna på skogsprodukter på väg upp
- Stark exportmarknad för skogsråvara gynnar skogsägare
- EU-beslut som påverkar skogsbruket
- Nya intäktsmöjligheter och risker för skogsägare
Tillväxt är vår kundtidning som tar upp plånboksfrågor för dig som är skogsägare och lantbrukare. Här hittar du intervjuer, marknadsinformation, gårdsreportage och andra inspirerande artiklar.
I vårt nyhetsbrev, som är ett komplement till tidningen Tillväxt, blandar vi nyheter från banken med vad som är aktuellt på marknaden. Här hittar du tips, marknadsanalyser och information om aktuella produkter och tjänster.
Läs senaste numret av nyhetsbrevet (mars 2024)
Öppnas i nytt fönster
Har du nyligen sålt eller funderar du på att sälja skog eller skogsprodukter? Vi har konton speciellt anpassade för dig med inkomster från skogen.
Aktuell ränta på våra skogskonton är 3,45 %.
Prata gärna med oss om du har frågor kring våra skogskonton.
För att lyckas och få till ett bra upplägg kring gemensamt ägande kan det vara klokt att ta hjälp av experter. Vi erbjuder en bredd inom allt från avtal och värdering till rådgivning.
Det är inte ovanligt att äga skog och lantbruk på distans. Tack vare vårt rikstäckande kontorsnätverk har vi fina kontakter och kan hitta samarbetspartners över hela landet.
Läs vår senaste skogsrapport publicerad den 7 maj. I den senaste rapporten tar vi upp marknadsutsikter för skogsmark, virkesråvara och utvalda skogsindustriella produkter. Vi lyfter även var de befinner sig i konjunkturcykeln.
Vill du få de viktigaste nyheterna inom området skog och lantbruk? Då vill vi tipsa om vår kundtidning Tillväxt. Här hittar du intervjuer och marknadsinformation. Vill du dessutom prenumerera på vårt nyhetsbrev blandar vi nyheter från banken med vad som är aktuellt på marknaden.
Att driva skog och lantbruk handlar i allt väsentligt om långsiktighet. Kanske är det därför vi passar så bra ihop? Skogsägare, lantbrukare och Handelsbanken.
Tillsammans skapar vi goda förutsättningar för verksamheten. För investeringar och avkastning, kreativa möjligheter och nya intäkter.
Det gör vi på flera sätt, bland annat genom gröna produkter och tjänster. Långvariga affärsrelationer, lågt risktagande och kostnadsmedvetenhet är hörnstenar i vår verksamhet. Vi har under lång tid integrerat ett hållbarhetstänk, vilket har gjort att det har blivit en naturlig del av vårt arbete. Du kan läsa mer om vårt arbete på vår webbplats om Hållbarhet.