Gör din kortreklamation digitalt
Du kan enkelt göra din kortreklamation digitalt. För att du ska kunna göra en kortreklamation digitalt måste du ha svenskt BankID. Kontakta ditt bankkontor om du inte har möjlighet att göra en digital kortreklamation.
Preliminära köp – Vänta 5-7 bankdagar
Poster som står som Preliminärt köp på ditt utdrag kommer inte alltid dras. Du kan inte reklamera ett preliminärt uttag eller kortköp. Vänta 5-7 bankdagar och kontrollera om köpet har debiterats ditt konto innan du reklamerar.
Öppna och stäng kort
Kortspärr
Du kan spärra ditt privata kort direkt i internetbanken eller mobilappen. Du kan även ringa:
Inom Sverige: 020‑41 12 12
Från utlandet: +46 8 411 21 22
Kortreklamation
Du behöver ha ditt BankID för att göra en reklamation.
Reklamera kortköp
Öppnas i nytt fönster
Avser din reklamation Swish, direktbetalning eller överföring, använd länken nedan.