Som fondkund betalar du en förvaltningsavgift. Handelsbanken får en så kallad distributionsersättning från fondbolagen för att distribuera deras fonder till våra kunder. Denna ersättning är en del av förvaltningsavgiften och ger dig tillgång till ett stort urval tilläggstjänster. Dessa omfattar allt från guider i våra digitala tjänster till personlig rådgivning. Du kan lägga fondordrar dygnet runt i appen, i internetbanken eller via Personlig service. Du har tillgång till marknadsinformation i våra digitala tjänster samtidigt som du kan ta del av våra nyhetsbrev.
Nedan ser du exempel på tjänster du får tillgång till
Tjänst
|
Vad det innebär
|
---|---|
Personlig rådgivning
|
Som kund hos oss har du tillgång till personlig och kvalificerad rådgivning på alla bankkontor i vårt rikstäckande kontorsnät och på telefon via 0771-77 88 99. Vare sig du kommer in för en enstaka eller för återkommande rådgivning eller vill följa upp dina fondaffärer dokumenteras och sammanställs dessa för att du som kund ska få en tydlig överblick. |
Fondutbud
|
Du får tillgång till ett brett utbud av fonder från flera fondbolag. Vi erbjuder flera olika inriktningar och risknivåer. Du kan också flytta in alla dina fonder till oss och på så sätt få överblick och en samlad rapportering av hela ditt fondinnehav. |
Marknadsinformation för fondsparare
|
Som fondkund hos oss får du också tillgång till hjälpmedel och innehåll som publikationer, analyser och aktuell marknadsinformation samt fondkurser. |
EFN Ekonomikanalen
|
EFN bjuder på ett brett utbud av ekonomi- och nyhetsprogram som kan hjälpa dig att fatta investeringsbeslut. Du kan ta del av EFN både i mobilen och i datorn. |
Guider till sparande |
Få hjälp till beslut om ditt sparande och din pension i våra guider och i vår Fondskola. I mobilen har du dessutom tillgång till vår Sparguide. |