Hjälp med mobilapparna

Här får du stöd och support vid frågor om våra mobilappar
mobiltelefon

Mobilapparna

"Meddelande: Okänt fel" vid inloggning 

För att vår app ska fungera tillfredställande så bör data- och energisparfunktioner inte vara aktiverade vilket gör att appen inte får tillgång till bakgrundsdata. 

Om du får "Meddelande: Okänt fel" kan det bero på att funktionerna är aktiverade. 

Jag får "Du saknar behörighet.." vid inloggning

För att kunna logga in i våra mobilappar måste du teckna avtal om Telefon- och Mobiltjänsten. Du måste ha avtalet oavsett om du vill logga in med Mobilt BankID eller personlig kod.

Hur aktiverar jag appen?

Innan du kan logga in i mobilappen med personlig kod behöver du aktivera appen. Om du bara ska logga in med Mobilt BankID behöver du inte genomföra en aktivering.


Handelsbankens mobilappar

För att komma igång med appen behöver du följa ett par enkla steg.

  1. Logga in på din internetbank.

  2. Klicka på Mobil och BankID och välj Mobilapp och telefon.

  3. Teckna  avtal för appen och välj en 4-siffrig personlig kod.

  4. Logga in i mobilappen med personlig kod eller Mobilt BankID.


Aktuellt just nu

Ikon information

Huawei-enheter som saknar Play Butik och bara har App Gallery kommer inte att kunna hämta Handelsbankens appar. Det går fortfarande att logga in på webbläsaren i mobilen med Mobilt BankID och kortläsare utan sladd.


Systemkrav för mobilapparna

Operativsystem
Version
Kommentar
Android
9 eller senare
Stöd för mobiltelefoner och surfplattor.
iOS
15 eller senare
Kompatibel med iPhone, iPad och iPod Touch.
mobil med BankId

Systemkrav för Mobilt BankID och Swish

För att läsa mer om vilka systemkrav Mobilt BankID och Swish kräver kan du läsa på respektive sida.

Aktuella systemkrav för Mobilt BankID Öppnas i nytt fönster

Aktuella systemkrav för Swish Öppnas i nytt fönster

Läs också

Ett par sitter hemma och tittar i en mobiltelefon

Mer om Mobilappen 

Om du vill läsa mer om nyheter i appen, eller annan information så kan du göra det här
Mobilappen