Beställa Mobilt BankID
När du beställer ett Mobilt BankID för första gången behöver du logga in i internetbanken. Du behöver ha ett svenskt nationellt id-kort eller svenskt pass nära till hands.
Har du redan ett befintligt Mobilt BankID men har en ny mobil eller surfplatta? Då kan du förnya ditt mobila BankID i internetbanken eller appen. I appen behöver du inte använda ditt pass eller id-kort när du förnyar ditt BankID.
Har du bytt mobil?
Ladda först ner BankID-appen på din nya mobil.
Har du använt Mobilt BankID tidigare kan du aktivera ett nytt direkt i vår app på din gamla mobil, du hittar funktionen under Mer/Digitala tjänster/BankID när du har loggat in i Handelsbanken-appen. Du kan även beställa Mobilt BankID i internetbanken.
Förnya Mobilt BankID
- Logga in i Handelsbankens app, välj sedan Mer och därefter Digitala tjänster.
- Välj BankID och sen Förnya BankID
- Följ instruktionerna steg för steg