Kontoret Humlegården Stockholm

Handelsbanken Humlegården

Vi hjälper dig få koll på såväl din egen som företagets ekonomi och månar alltid om ditt bästa. Mejla eller ring oss för att boka en tid. 
 
Hos oss får du goda råd om bland annat: 
  • Bolån och allt som hör därtill
  • Ditt och din familjs sparande
  • Betalnings- och tjänstepensionslösningar för företaget
Kolla gärna in våra vanligaste frågor och få svar på din fråga direkt.

Hej och välkommen!

-
Anne-Marie, kontorschef: 

"Svårt att komma igång med sparandet?

Hör av dig, vi ger dig kom-igång-tips och berättar hur du kan tänka."

Våra vanligaste frågor

  • Enligt Penningtvättslagen är vi skyldiga att ha god kännedom om dig när du är kund hos oss. Vi måste förstå syftet med affärsrelationen och dina transaktioner. 
     
    Vad innebär det för dig?
    När du blir kund hos oss får du besvara frågor så att vi lär känna dig och förstår hur du tänker använda bankens produkter och tjänster. När du sätter in pengar eller överför värdepapper har banken en skyldighet att ta reda på varifrån pengarna eller tillgångarna kommer. 
     
    Du kan vara trygg i att vi behandlar kundinformation konfidentiellt då vi alltid omfattas av den så kallade banksekretessen.
     
  • Här hittar du information om vad som är viktigt att tänka på kring dödsboets ekonomi: 

    När någon avlider

    Dödsboets banktjänster

    Betala dödsboets fakturor

  • Våra bankkontor är kontantfria. Vill du sätta in eller ta ut kontanter, kan du göra det i Bankomats uttags- och insättningsautomater. På bankomats webbplats hittar du närmaste automat.  
     
  • Din nya telefon behöver ha BankID-appen och Handelsbankens app för privatpersoner, därefter loggar du in i bankappen på din gamla telefon och följer instruktionen i menyvalet ”Beställ nytt BankID till annan enhet” under Övriga tjänster. Tjänsten är tillgänglig för dig över 16 år. 

    Mer om ny mobil

Vad kan vi hjälpa dig med idag?

- Handelsbanken.se

Prata med oss om din ekonomi - boka tid

Har du funderingar kring exempelvis ditt bolån eller sparande? Då rekommenderar vi att du mejlar eller ringer oss och bokar tid för rådgivning. Så kan vi förbereda ditt möte och du får snabbare och bättre service. Vi ses när det passar dig – dagtid eller kvällstid, fysiskt på plats eller digitalt i ett videomöte. 

Kontakta oss redan idag!  

 - Handelsbanken.se

Hjälp med bankärenden och support

Kontakta oss och få hjälp på andra sätt än via ditt bankkontor. 

Funderar du på att bli kund?

Hur funkar?  - Handelsbanken.se

Vad roligt! Välkommen till Handelsbanken

Vi börjar med ett möte för att lära känna varandra lite bättre. Mejla eller ring oss så bokar vi en tid. Inför mötet kan det vara bra att känna till hur det funkar att bli kund hos oss, varför vi ställer de frågor vi gör och annat praktiskt. 

Kontakt

Besöksadress
Sturegatan 38
11436
 
Stockholm
Visa på karta Öppnas i nytt fönster
Postadress
Box 5022
10241
 
Stockholm
Telefon
Boka gärna tid i förväg
Det går bra att boka tid för möte även utanför våra öppettider. Kontakta oss så hittar vi en tid som passar dig. Du väljer om du vill ses fysiskt eller digitalt i ett videomöte. 
Avvikande öppettider
Allhelgonaafton 1 november stänger 13:00
Julafton 24 december stängt
Juldagen 25 december stängt
Annandag jul 26 december stängt
Nyårsafton 31 december stängt
Nyårsdagen 1 januari stängt
Trettondagen 6 januari stängt
Öppettider
Måndag
10:00 - 15:00
Tisdag
10:00 - 15:00
Onsdag
10:00 - 15:00
Torsdag
10:00 - 15:00
Fredag
10:00 - 15:00
Kontanter
Nej
Clearingnummer
6103
Swift/BIC
HANDSESS

Aktuellt från kontoret

Tips från oss

Ett par som är ute och shoppar.

Alla förmåner med vårt kreditkort

Vad ingår egentligen i Handelsbankens kreditkort Allkort? Här får du tips på vilka förmåner och fördelar du kan använda dig av.
En kvinna går längs en kanal.

Så här ser du över ditt sparande

Det kan vara bra att se över dina placeringar nu när styrräntan har sänkts och förväntas sjunka ytterligare. Buffert, sparkonto, aktier och räntor?
Bild från kampanjen "Svårlurad".

Lär dig mer om bedrägerier

Hos oss pågår det ett intensivt arbete med att förebygga bedrägerier och hjälpa utsatta kunder. Vår specialist tipsar om vad du kan tänka på.

Våra medarbetare