Automatisera betalningarna
Använder du ett affärssystem men hanterar dina betalningar manuellt i Internet Företag? Spara tid genom att överföra informationen elektroniskt istället. Med Handelsbanken filtjänster kan du automatisera stora delar av ditt företags betalningsflöden.
Utbetalningar
När du registrerat dina betalningar i affärssystemet skapar du en betalningsfil. Du loggar sedan in i Internet Företag och sänder filen utan att registrera betalningarna igen. Vi utför dina betalningar på betalningsdagen och du kan följa betalningarna via internet. Du kan även hämta en återrapporteringsfil i Internet Företag som du läser in i ditt affärssystem för avstämning. Det kostar inget extra att betala via fil. För återrapporteringsfilen betalar du en avgift som du snabbt tjänar igen på minskad tidsåtgång för redovisningsarbete.
Inbetalningar
När du får betalt så visar vi dina inbetalningar i Internettjänsten. Du kan även få informationen sammanställd i en fil, som du enkelt kan hämta och läsa in i affärssystemet för automatisk matchning.
Kontoutdrag på fil – direkt i företagets affärssystem
Förenkla rutinerna genom att läsa in och bearbeta Utökat kontoutdrag på fil direkt i affärssystemet. Du får samlad information om saldon och alla in- och utbetalningar. Mycket av företagets manuella arbete kring bankavstämning och reskontrahantering försvinner helt om ni använder kontoutdrag på fil. Avstämning och matchning sker istället automatiskt.
Kort om filtjänster
- Inget dubbelarbete, mindre rutinarbete. Bättre överblick och ökad kontroll.
- Återrapportering ger förenklad avstämning och automatisk matchning.
- Passar alla vars affärssystem kan hantera filer. Ingen separat programvara behövs.
- Ingen extra kostnad – sända och hämta filer ingår i Företagspaketet.