En fullmakt behövs när du vill ge medarbetare möjlighet att utföra företagets bankärenden.
Hantera fullmakter enkelt
För att hantera fullmakter behöver du administrationsbehörighet. Med den kan du dela ut och justera behörigheter till medarbetare. Bestämma vilka delar av exempelvis internetbanken varje person ska ha tillgång till. Du kan registrera, ändra eller ta bort behörigheter när som helst.
Så får du administrationsbehörighet
För att få administrationsbehörighet behöver du besöka ditt bankkontor. När behörigheten är på plats kan du logga in och börja hantera fullmakter.
Detta är möjligt med hjälp av fullmakter
Med administrationsbehörighet kan du:
Välja om en person, eller flera tillsammans, får godkänna ärenden.
Bestämma vem som får utföra ärenden via telefon, internetbanken eller på bankkontoret.
Få full översikt över alla utdelade behörigheter och historiska fullmakter per konto.
Har du redan ordnat med administrationsbehörighet kan du logga in och komma igång direkt.
Fördelar med fullmakt:
Flera på företaget kan utföra bankärenden.
Du med administrationsbehörighet bestämmer vem som kan utföra vad.
Behörigheterna börjar gälla direkt.